dinsdag 10 maart 2009

Mees nestje maken met webcam

Speciaal voor mees een mees nestje gemaakt. Uit de tuin wat oude planken gehaald die afkomstig waren van een pallet. De planken waren 14 cm breed en 18 mm dik. Dit lijkt wel een standaard maat. Boven in het kast heb ik een webcam gehangen. Het kastje op 2,5 meter hoogte gehangen. Daar waar denk ik geen poezen kunnen komen, maar ik wel makelijk bij kan. En op de noord-oost kant, want ze mogen het niet te warm krijgen. Installatie van de oude webcam was natuurlijk niet simpel. Heb de cam op lage resolutie gezet. 320 * 240 zodat ik kleine filmpjes kan maken en ze later kan afspelen. Bewegingsdetectie zou nog beter zijn. Wat de camera wel kon is een filter voor weinig licht. Het nestje hing nog geen 10 minuten zag ik het licht al bewegen en de eeste meesjes kwammen het nestje van buitenaf inspecteren, maar nog niet naar binnen. opgehangen: 10 maart ophang hoogte: 2,3 meter gat : 30 mm broed van: aantal eieren:8-9 tijdlijn maart: zoeken naar een nestje april: bouwen van een nestje ongeveer 12 dagen mei: leggen van de eitjes tussen het eerste en het laatste ei zitten ong 9 dagen voor ieder ei een dag daar na broeden ong 14 dagen daarna voeren na ongeveer 21 dagen vliegen de mezen uit. begin juni http://www.ess.sohosted.com/mezen/Camera2004/Overzicht2004.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten