dinsdag 7 juni 2011

speedminton: Welk racket moet je kiezen


Speedminton is de nieuwe rage op badminton gebied. Als je van tennis, sqash of badminton houdt dan is speedminton zeker iets voor je. Ik was meteen verkocht. Het spel is veel sneller dan badminton. Het is niet zo windgevoelig. Net als met tennis heb je een echt racket in je handen en kunt lekkere klappen uitdelen.

Er zijn veel modellen op de markt: s60, s80, s200, s400, s500, s1000 en dan nog de oudere modellen s100 s300 
Maar welk racket moet je kopen? 

Ik heb met een S200 racket gespeeld en deze voldeed prima. Een mooi degelijk racket ook voor de geoefende badminton speler.

Ik heb uiteindelijk een S400 racket gekocht omdat er op het web een mooi deal op het web was en ik weet dat er veel en vaak mee gespeeld gaat worden.

Volgens de beschrijving schelen de  s60 en s80 niet veel van elkaar.  Als je begint dan zijn het mooie setjes om je op de camping bezig te houden.
De s500 en s1000 koopje je echt veel speelt of als jewedstrijden gaat spelen.

Het racket is ook goed bespeelbaar voor jongere kinderen. Een racket is kleiner dan een badminton racket. Ik heb een dochter van 7 en zij speelt er goed mee. Ik heb even overwogen om een kinderraket te kopen maar voor haar is dit zeker niet nodig. Speel dan wel met de fun speeders (oranje met een gele dop). Deze gaat net iets langzamer en niet zo ver.

De mee geleverde lijnen gebruik ik eigenlijk nooit. Wel tekenen we  krijtlijnen op de weg. Het uiteindelijke veld maken we iets kleiner. Afhankelijk wie met wie speelt.


1 opmerking: